Obecnie na rynku powstaje bardzo firm. Jest ich tak wiele, że szukając odpowiednich usług, mamy bardzo szeroki wybór. Często wybieramy firmy, nie znając ich, czasem kierujemy się opiniami, bądź tym, że są one polecane przez kogoś znajomego. Każda z firm dąży do tego, aby zdobyć jak najwięcej potencjalnych klientów, a co za tym idzie, czerpać jak największe zyski. Aby wybić się na tle innych firm, często inwestują w różnego typu reklamy promujące ich usługi. Ostatnio bardzo modne stało się korzystanie z nietypowej formy promocji firmy.
Istnieje wiele form marketingu niestandardowego, czyli tak zwanego ambient marketingu. Oto kilka przykładów takiej formy promowania:
- buzz marketing – dotarcie do konsumenta poprzez pozytywną rekomendację dotyczącej marki, produktu lub usług, przy wykorzystaniu bezpośredniego przekazu ustnego. Kanałem przekazu staje się plotka, dyskusja, bądź opowiadanie.
- Aromarketing – marketing zapachowy, polega na aromatyzowaniu pomieszczeń tak, by wywoływało to u klienta pozytywne i przyjemne odczucia.
- Marketing mobilny – wysyłanie w postaci SMS-ów bądź MMS-ów treści marketingowych.
- Guerilla marketing – promowanie produktów lub usług w ramach niekonwencjonalnych technik (napisy na murach, wlepki firmowe w różnych miejscach)
- sponsoring – logo sponsora towarzyszy masowym imprezom kulturowym i sportowym lub działaniu pewnych instytucji, docierając tym samym do szerokiego grona odbiorców.
Niestandardowe działania marketingowe stosowane są coraz częściej, bo można stwierdzić, że „wszystko już było”. Sposobów promowania firmy jest mnóstwo, dlatego też każdy, kto chce otworzyć własną działalność, powinien pamiętać o ich wykorzystaniu.
Bardzo powszechnym źródłem reklam dla każdego jest Internet.Strona internetowa i e-mail marketing to podstawowe sposoby na reklamę. Jeśli zależy nam na promocji rozwijającej się firmy należy zainwestować w stronę WWW. W obecnych każda firma, niekoniecznie związana z branżą IT powinna posiadać własny serwis. Bardzo popularne ostatnio stało się kupowanie różnych rzeczy przez Internet, dlatego coraz częściej sklepy zakładają własne strony Internetowe, gdzie można dokonywać zakupów.
Wizytówki, ulotki, plakaty, gadżety Mogilno – wciąż obecne!
Przedsiębiorstwo zajmujące się sprzedażą produktów powinno zadbać o przygotowanie odpowiednich materiałów poligraficznych. Koszt jest niewielki, aa och posiadanie świadczy o właściwym przygotowaniu do kontaktu z klientem.
Przedsiębiorcy powinni korzystać z promowania swoich przedsiębiorstw podczas ważnych wydarzeń lub przez organizacją ważnej imprezy firmowej.
Komentarze są wyłączone, lecz trackback i pingownie jest włączone.